GÅ/JOGGEGRUPPE: Oppvarming til TRX trening. Gå eller jogge i gruppe. Møtes utenfor Varhaughallen, timen foregår ute.

TRX: TRX slyngetrening gir deg styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet. Passer alle – uansett kjønn og treningsnivå. Slyngetrening styrker særlig kjernemuskulaturen, og er ei veldig god trening for å forebygge ryggsmerter. Timen foregår i salen.

KETTLEBELLS: Styrke, utholdenhet og eksplosivitet. Trening med kettlebells er en funksjonell, effektiv og dynamisk treningsform. Timen foregår i salen.

FUNCTIONAL FITNESS: Treningsform som er bygget på elementer fra høyintensiv trening, vektløfting, spensttrening, styrkeløft, turn, kettlebelltrening, trening med egen kroppsvekt, strongman og mange andre øvelser. Treningen foregår i styrkerommet.

STRENGTH & ENDURANCE: Styrketrening og utholdenhetstrening med bruk av kroppsvekt og forskjellig utstyr. Her jobber vi på ulike stasjoner i ulike tidsintervaller. Timen for deg som ønsker variert og effektiv trening i samme slengen. Øvelsene og treningen kan tilpasses alle. Treningen foregår i styrkerommet.

SIRKELTRENING: Styrketrening for hele kroppen ved bruk av forskjellig utstyr. Du jobber på ulike poster med kroppsvekt eller ved bruk av utstyr som TRX, slamball, vektstenger, Kettlebells, tau eller lignende. Timen blir organisert slik at en jobber i en angitt tid, og så får en pause før en går videre til neste øvelse. Timen kan tilpasses alles nivå. Treningen foregår i salen.

BASISBALL SENIOR: BasisBall® Senior fokuserer på funksjonell styrke, balanse, stabilitet og mobilitet. Disse kvalitetene vil påvirke kroppen slik at du kan møte hverdagens krav med en sterk og smidig kropp. Øvelser og overganger er nøye gjennomtenkt og satt i system. BasisBall® Senior vil være med på å bremse det aldersrelaterte muskelsvinnet, samt redusere risikoen for aldersrelaterte sykdommer og fallrisiko. Du kan få individuell tilpasning av øvelser dersom det trengs, og vi trener sammen i gruppe uavhengig av nivå eller utfordring. Varighet: 45 min.

MOR&MINI: Trening for deg som har blitt mor, og ønsker å få en trygg og god start på treningen etter en graviditet.

Treningen foregår i små grupper på maks 10 personer, og man har med seg barnet under selve treningen. En må ikke bruke barnet som vekt, så om en ønsker at barnet skal hvile når en trener, så er det helt greit.Treningen fokuserer på opptrening av mage- og bekkenbunnsmuskler og styrketrening for holdningsmuskulatur og generell styrke, inkludert tøying og avspenning. Treningen varer i bolker på 8 uker, før nye kurs starter. Det kan bli satt opp flere kurs ved behov.

For å være med på dette kurset, bør det ha gått minst 6-8 uker siden fødsel, og det er anbefalt at lege/fysio har gitt klarsignal at det er greit å starte med trening. Du må melde deg på til annhelen@vil.no for å få plass.

YOUNG & STRONG: Styrketrening for ungdom fra 15-19 år. Timen er lagt til rette for å trene hele kroppen i styrkerommet på en trygg og god måte. Her er fokus teknikkinnlæring og trening av baseøvelser som er bra både for skadeforebygging inn mot idrett, men også for å få en god holdning og generell styrke. Personlig trener Ann Helen vil rettlede og legge opp program for timene.

BASISBALL for ungdom: Trening for ungdom opp til 20 år ved bruk av Basisball, en medisinball med håndtak. BasisBall-konseptet er inspirert av idrett og treningsfilosofien om basistrening. Basistrening har sitt opphav i norsk toppidrett med utspring i den norske alpineliten. En fellesnevner i BasisBall-treningen er at du skal få utvikle din grunnleggende fysiske kapasitet. Det er atletisk og funksjonell trening. Du vil få en komplett og sammensatt treningspåvirkning, som gjør deg rustet til å tåle mer og vil være en viktig bidragsyter til å holde deg skadefri, enten om du driver med annen idrett, eller bare ønsker å ta vare på kroppen din i en fase hvor den vokser og utvikler seg mye.

SYKKELTUR: Oppmøte tirsdager kl 18.00 (hver tirsdag uansett vær)
Alle er velkomne! Løypene vi sykler er ca. 50 km og det sykles i en fart som de fleste er komfortabel med. (snittfart et sted mellom 22-24 km i timen) Dersom det går litt for fort i perioder, gir dere bare beskjed, så senkes farten. Vi vil sykle i flotte løyper rundt på Jæren, nyte jærsk natur i frisk luft.