Timeplan Iden treningssenter

DAGENS (WOD) WOD er en forkortelse for Workout Of the Day og kommer opprinnelig fra Crossfit-miljøet. Dette er høyintensiv trening med vektløfting, spensttrening, styrkeløft, turn, kettlebell, trening med egen kroppsvekt og mange andre øvelser. Fokuset i timen er mestring og vi jakter alltid på å sitte igjen med godfølelsen etterpå.
Vi tilpasser timen og øvelsene til ditt treningsnivå.

ZUMBA® er en super-populær treningsøkt verden over. Du får brukt hele kroppen og i tillegg er det kjempegøy!
En dynamisk, morsom og enkel danseklasse med høy treningseffekt! Latinske rytmer og pop-musikken du hører på radioen drar deg gjennom timen som har enkle bevegelser. Zumba-timen på Iden er laget for å passe for alle.

ZUMBA TONING®

FITBOX Er en kampsportinspirert time hvor du får prøvd deg på bl.a slag og spark i en tøff styrkeøkt. Vi bruker variert utstyr til å utfordre balanse, kjerne og kroppskontroll. En funksjonell og artig fullkroppsøkt!

KETTLEBELL Styrke, utholdenhet og eksplosivitet. Trening med kettlebells er en funksjonell, effektiv og dynamisk treningsform. Timen foregår i salen.

GÅ/JOGGEGRUPPE Oppvarming til TRX trening. Gå eller jogge i gruppe. Vi møtes utenfor Varhaughallen og timen foregår ute.

TRX Slyngetrening gir deg styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet. Passer alle – uansett kjønn og treningsnivå. Slyngetrening styrker særlig kjernemuskulaturen, og er en veldig god trening for å forebygge ryggsmerter. Timen foregår i salen.

BASISBALL® er trening som passer for alle i alle aldre og kan tilpasses alle nivåer. Hovedfokuset i treningsøktene er funksjonell basistrening og allsidighet. Enkelt og gøy. Ingen koreografi, kun øvelser. Gjennom BasisBall-treningen vil du raskt merke bedre kroppskontroll. Denne treningsformen er skadeforebyggende og noe av det beste du kan gjøre for kroppen din for å utvikle din fysiske kapasitet. Denne timen har ekstra fokus på kjernetrening, i tillegg til å jobbe med å øke utholdenheten.

YIN YOGA I denne timen bruker vi både passive og aktive yoga-øvelser for å legge til rette for en god opplevelse. Du vil merke at kroppen gir slipp på anspenthet i muskulaturen i de rolige øvelsene, samtidig som du vil kunne merke en god energiflyt i kroppen i de aktive posisjonene. Klassen passer for alle. Nybegynnere og deg som trener mye og er stiv. Har du skader eller begrensninger som skal taes hensyn til, gir du bare beskjed til instruktøren i forkant av timen. 

MOR & BARN er barseltrening der mor har barnet med seg på treningen. En flott mulighet til å møte andre i samme situasjon. Trener er med og veileder og tilpasser styrkeøvelser til ditt nivå. En god time å fortsette med etter at man har tatt MOR & MINI kurset som starter opp en gang i semesteret. I salen.

PT SENIOR Vi ønsker at du som er litt eldre skal ha en god, sterk og funksjonell kropp! Derfor har vi nå satt opp veiledning med Personlig trener for deg hver uke i styrkerommet. Treneren tilpasser øvelsene til deg og tar hensyn til og hjelper med evt utfordringer. For å bli med er det bare å få seg en treningsbrikke i administrasjonen så er du gang!