Timeplan Iden treningssenter

GÅ/JOGGEGRUPPE: Oppvarming til TRX trening. Gå eller jogge i gruppe. Møtes utenfor Varhaughallen, timen foregår ute.

TRX: TRX slyngetrening gir deg styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet. Passer alle – uansett kjønn og treningsnivå. Slyngetrening styrker særlig kjernemuskulaturen, og er ei veldig god trening for å forebygge ryggsmerter. Timen foregår i salen.

KETTLEBELLS: Styrke, utholdenhet og eksplosivitet. Trening med kettlebells er en funksjonell, effektiv og dynamisk treningsform. Timen foregår i salen.

WOD: WOD er forkortelse for Workout Of the Day. Denne timen er bygget på elementer fra høyintensiv trening, vektløfting, spensttrening, styrkeløft, turn, kettlebelltrening, trening med egen kroppsvekt og mange andre øvelser. Fokuset i timen er MESTRING og vi jakter alltid på å sitte igjen med GODFØLELSEN etterpå. Vi tilpasser timen og øvelsene til ditt treningsnivå. Treningen foregår i styrkerommet eller ute på løpebanen.

METCON: MetCon eller metabolic conditioning er høyintensiv trening med varierte funksjonelle øvelser. Dette er treningsformen for deg som vil utfordre deg selv, lære nye øvelser og samtidig trene med andre. Vi legger opp til ulike økter som vil utfordre kondisjon, styrke og kroppsbeherskelse. Øvelser og vekter tilpasses ditt nivå, så timene passer for alle, så lenge du er villig til å tilpasse økten eller øvelsene. Det er enkelt oppsummert styrketrening og utholdenhetstrening med bruk av kroppsvekt og forskjellig utstyr. Timen for deg som ønsker variert og effektiv trening i samme slengen. Treningen foregår i styrkerommet.

BASISBALL CenterCore: BasisBall® er trening som passer for alle i alle aldre og kan tilpasses alle nivåer. Hovedfokuset i treningsøktene er allsidig og funksjonell basistrening. Enkelt og gøy. Ingen koreografi, kun øvelser. Gjennom BasisBall treningen vil du raskt merke bedre kroppskontroll; du blir mer mobil, lettere å koordinere bevegelser, får bedre balanse og kjernekontroll. Denne treningsformen er skadeforebyggende og noe av det beste du kan gjøre for kroppen din for å utvikle din fysiske kapasitet. Denne timen har ekstra fokus på kjernetrening, i tillegg til å jobbe med å øke utholdenheten. Varighet: 45 min.

PT-Timen: Dette er ikke noe som krever påmelding, men en time hvor det er tilgjengelig Personlig Trener i styrkerommet for deg, i tilfelle du skulle trenge hjelp med å lage en treningsplan, finne øvelser eller veiledning på teknikk. Dersom du trenger hjelp utenom dette tidspunktet, kan du booke tid via mail: annhelen@vil.no. Dette er et gratis tilbud til alle medlemmer i Iden treningssenter, og det er bare å ta kontakt med Ann Helen om du trenger hjelp/veiledning.

BASISBALL for godt voksne: BasisBall® er trening som passer for alle og kan tilpasses alle nivåer. Hovedfokuset i treningsøktene er allsidig og funksjonell basistrening. Enkelt og gøy. Ingen koreografi, kun øvelser. Gjennom BasisBall treningen vil du raskt merke bedre kroppskontroll; du blir mer mobil, lettere å koordinere bevegelser, får bedre balanse og kjernekontroll. Denne treningsformen er skadeforebyggende og noe av det beste du kan gjøre for kroppen din for å utvikle din fysiske kapasitet.

SYKKELTUR: Oppmøte tirsdager kl 18.00 (hver tirsdag uansett vær)
Alle er velkomne! Løypene vi sykler er ca. 50 km og det sykles i en fart som de fleste er komfortabel med. (snittfart et sted mellom 22-24 km i timen) Dersom det går litt for fort i perioder, gir dere bare beskjed, så senkes farten. Vi vil sykle i flotte løyper rundt på Jæren, nyte jærsk natur i frisk luft.

 PT-timen: dette er ikke en organisert gruppetime, men et tidspunkt hvor det er personlig trener tilstede i styrkerommet tilgjengelig for deg om du vil ha veiledning i teknikk eller trenger hjelp til et sett eller en øvelse. Dette er også et tidspunkt hvor ungdommer (13-14 år) som er medlem hos oss (uten egen brikke) kan komme å trene uten følge av voksen.