Timeplan Iden treningssenter

 

DAGENS (WOD) WOD er en forkortelse for Workout Of the Day og kommer opprinnelig fra Crossfit-miljøet. Dette er høyintensiv trening med vektløfting, spensttrening, styrkeløft, turn, kettlebell, trening med egen kroppsvekt og mange andre øvelser. Fokuset i timen er mestring og vi jakter alltid på å sitte igjen med godfølelsen etterpå.
Vi tilpasser timen og øvelsene til ditt treningsnivå. Timen foregår i treningsstudio.

ZUMBA® er en super-populær treningsøkt verden over. Du får brukt hele kroppen og i tillegg er det kjempegøy!
En dynamisk, morsom og enkel danseklasse med høy treningseffekt! Latinske rytmer og pop-musikken du hører på radioen drar deg gjennom timen som har enkle bevegelser. Zumba-timen på Iden er laget for å passe for alle. Timen foregår i salen.

ZUMBA TONING® dansetime med ekstra fokus på styrke. Vi bruker toning-sticks, som er en form for rytmepinner som gjør treningsøkta ekstra effektiv. Timen passer alle nivåer, og målet er smilepuls og god stemning! Timen foregår i salen.

PILATES er en treningsform hvor en fokuserer ekstra på styrkeøvelser gjennom bruk av kjernetrening. Dette er en treningsform som ble utarbeidet for rehablitering for skadede veteraner i det amerikanske forsvaret, men ble etterhvert en populær treningsform verden over på grunn av den gode effekten pilatestreningen viste for alle, både skadeforebyggende og trening for god helse. Timen passer alle nivåer, og foregår i salen.

KETTLEBELL Styrke, utholdenhet og eksplosivitet. Trening med kettlebells er en funksjonell, effektiv og dynamisk treningsform. Timen foregår i salen.

GÅ/JOGGEGRUPPE Oppvarming til TRX trening. Gå eller jogge i gruppe. Vi møtes utenfor Varhaughallen og timen foregår ute.

TRX Slyngetrening gir deg styrke, balanse, fleksibilitet og stabilitet. Passer alle – uansett kjønn og treningsnivå. Slyngetrening styrker særlig kjernemuskulaturen, og er en veldig god trening for å forebygge ryggsmerter. Timen foregår i salen.

BASISBALL® er trening som passer for alle i alle aldre og kan tilpasses alle nivåer. Hovedfokuset i treningsøktene er funksjonell basistrening og allsidighet. Enkelt og gøy. Ingen koreografi, kun øvelser. Gjennom BasisBall-treningen vil du raskt merke bedre kroppskontroll. Denne treningsformen er skadeforebyggende og noe av det beste du kan gjøre for kroppen din for å utvikle din fysiske kapasitet. Denne timen har ekstra fokus på kjernetrening, i tillegg til å jobbe med å øke utholdenheten.

YIN YOGA I denne timen bruker vi både passive og aktive yoga-øvelser for å legge til rette for en god opplevelse. Du vil merke at kroppen gir slipp på anspenthet i muskulaturen i de rolige øvelsene, samtidig som du vil kunne merke en god energiflyt i kroppen i de aktive posisjonene. Klassen passer for alle. Nybegynnere og deg som trener mye og er stiv. Har du skader eller begrensninger som skal taes hensyn til, gir du bare beskjed til instruktøren i forkant av timen. Timen foregår i salen. 

MOR & MINI Trening med fokus på opptrening etter graviditet. Denne timen blir gjennomført som kursbolker på 6 uker. En melder seg på kursene. Se mer info her

STYRKE & PULS Trening for hele kroppen ved bruk av forskjellig utstyr og kroppsvekt. Fokus er å kombinere styrketrening med høyintensitetstrening satt sammen i ulike tidsintervaller. Funksjonell trening som kan tilpasses alle nivåer og treningsmål. Timen foregår i salen eller i studio.

MÅRONFOGGEL En effektiv morgenøkt med fokus på trening av hele kroppen  ved bruk av forskjellig utstyr og kroppsvekt. Fokus er å kombinere styrketrening med høyintensitetstrening satt sammen i ulike tidsintervaller.